Grattis Evelyn 5 månader!

När jag tänker tillbaka på den tid som gått sedan Evelyn föddes så inser jag att varje gång hon blivit en månad äldre har jag sagt, tänkt eller skrivit "Tiden går så fort, hon växer så snabbt" osv. Och det är verkligen helt otroligt vad fort det går. Nu kan hon även vända sig tillbaka från mage till rygg, hon har kunnat göra vändningen från rygg till mage länge, men nu har även den andra kommit. Hon har ätit mat sedan hon var drygt 3 ½ månad -vi började ju lite i förtid eftersom hon inte verkade bli ordentligt mätt, hur mycket ersättning hon än drack.

Dagen till ära har vi introducerat henne till kött. Hon har fått Slottspuré till lunch och i den är det potatis, morötter och fläskkött smaksatt med kryddpeppar och lagerblad. Trots att hon inte smakat den förut älskade hon den verkligen! Så hungrigt brukar hon verkligen inte gapa efter skeden på luncherna. Det är förhoppningsvis det här med mera smak som har saknats i maten för att hon verkligen ska gilla den. Den luktade riktigt gott faktiskt! Vi avslutade lunchen med lite banan som hon också har som favorit.


Nu ligger tösen och sover middag, mätt och belåten. Jag håller på att steka potatisbullar och ska plocka fram lingonsyltburken ur kylskåpet. Sen blir det till att planera en lite mysig familjemiddag för att fira Evelyn.

Kommentarer
Postat av: Anna & Felicia

Hej vännen!

Du har en utmärkelse att hämta i min blogg!



Hoppas du kryar på dig!

kram kram!

2008-12-13 @ 19:40:00
URL: http://annasmirakel.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback