Sjuksköterskeexamen!

Måste bara tala om att den 6 juni 2008 -på självaste nationaldagen (!), tog jag min efterlängtade sjuksköterskeexamen. Det känns så underbart bra! Eftersom jag har varit höggravid under slutet på terminen har jag tyvärr inte hunnit göra min praktik, men den har jag i nuläget planerat att genomföra under våren 2009, när bebisen har blivit lite större. Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över min prestation att ha klarat av alla teoretiska studier och examensarbetet, för den sista terminen har varit något utöver det vanliga. Så otroligt rörig och ostrukturerad termin, så det liknar ingenting. Men nu är det över.

Något som också känns som en stor lättnad att ha klarat av är dessa resor hemifrån. Eftersom vi bor i Uppsala och jag har läst i Norrköping/Linköping, är jag nöjd med att det har gått relativt smärtfritt även om jag har tyckt att det varit jobbigt. Jag har sedan november förra året pendlat från Uppsala till Katrineholm (ca 23mil) där jag har haft en övernattningslägenhet, för att sedan åka vidare med tåg till Norrköping (ytterligare 5mil) och i vissa fall +1 timmes bussresa till Linköping. Dessa resor har jag gjort varje vecka och jag är riktigt glad att kunna lägga detta bakom mig. Det är lika skönt för min sambo som för mig att detta är över.

Hur som helst, jag fick min gerbera och brosch vid avslutningen. Jag har fått alla betyg inrapporterade i LADOK, uppsatsen är godkänd och det enda som nu saknas är praktiken. Känns bra, för när jag har varit mammaledig så är det en bra uppdatering att få göra först praktik och komma in i svängen igen, för att sedan genomföra KUA-placeringen. Blir till att söka jobb till årsskiftet!! ;o)



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback