Lugn & ro hemma i stugan både igår och idag

Igår hade vi besök av Anna, Stefan och Felicia. Det var jätteskoj att de hittade ut till vårt lilla hus mitt här ute i skogen. Vi hade riktigt trevligt och åt middag tillsammans. Vi bjöd på en fläskfilégryta (tomat, basilika, morötter, lök), ris, sallad, bröd & tzatziki. Senare på kvällen dracks det kaffe och caffe latte till vilken vi fikade mina hembakta björnbärsmuffins (som också innehöll citron, vanilj & krossad mandel) *smarr*. Felicia och Evelyn stod för skönsången här igår kväll. Hihi... vilket liv! Mysigt med småbarn! Vi fick en blomma också, en sån där mysig stenväxt -vi tackar så mycket!

Vi hade också besök av Magnus, en gammal arbetskamrat till Rickard. Han var här igår vid lunchtid nån gång och hann även åka innan nästa besök kom. Det var trevligt att träffa honom och hela familjen blev uppbjudna till deras nya hus i Ludvika.

Vi var väldigt trötta igår kväll, vi lade oss redan kvart över nio -jag kan ärligt talat inte minnas när det hände senast. Men oj vad gott vi sov alla tre. Jag var uppe ett par gånger och stoppade nappen i munnen på Evelyn, sen vaknade hon vid tre och ville ha mat. Efter det sov vi tills Rickard åkte till jobbet och så lite till fram till åtta. Då var det frukost för lillis och dags att stiga upp. Vi begav oss iväg till affären direkt för hennes ersättning var slut. Hon fick åka i sin åkpåse för första gången, hon var så söt, såg ut som en liten snögubbe.

Nu ligger hon ute i vagnen på altanen och sover middag. Jag har precis ätit lunch bestående av lite grovt knäckebröd med keso, purjolök och en avocado, lite kaffe och en muffins slank ner också. Det är ju så svårt att låta bli. Nu tänkte jag faktiskt börja adventspynta lite. Med tanke på att allt tar sån tid när man har en liten, så lär ju detta inte bli färdigt förrän i mellandagarna om jag inte börjar i tid. Så nu ska jag tvätta julgardiner och hänga upp dem, damma fönstren och sätta upp adventsljusstakarna. Vi börjar så iaf!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback