Tidigt

Idag blev en tidig dag, tidig start, tidig frukost. Jag somnade inte förrän vid 2-tiden inatt när jag flyttat över Evelyn till vår säng. Lugn och ro, tänkte jag, men nog f*n vaknade jag vid fyra igen. Jag gav henne mat för hon var också vaken och lite smågnällig, hade nog svårt att somna om igen hon också.

Så jag var i valet och kvalet om jag skulle gå upp där strax efter 04:30, men det kan man ju inte göra. Halvsex är ok, men inte när klockan står på bästa sovtid fortfarande. Så jag låg kvar och tittade i taket, spännande.

Jag var uppe före Rickard. Gjorde lite frukost till honom (tomtegröt & kaffe). Tände brasan, bytte blöja på lillis och tände lite ljus i köket. Nu har han åkt -ett tag sen iofs, jag sitter här med min kopp kaffe och Evelyn har somnat igen. Hon har virat in sig i sin mysfilt och ligger på fårskinnet och sover. Hon är för go!!


Vi ska iväg till BVC nu på förmiddagen på 4½-månaderskontroll. Vi har ju försökt komma iväg hela veckan, men det har alltid kommit något ivägen, senaste två dagarna har vi inte haft bilen. Det har ju varit så mycket snö så det känns mycket mer tryggt om Rickard åker stora bilen till jobbet. Men nu har vi den hemma och idag blir det väga & mäta igen. Sen åker vi vidare till Märsta för att shoppa lite julklappar och mat till helgen. Vi ska kanske äta lunch med pappa också. Sen ska bilen tvättas ordentligt, oljan bytas och allt vad det var.

Nu ska jag smarra i mig resten av kaffet och sen sätta på mig ansiktet så att jag kan visa mig offentligt under dagen ;o) !!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback