Hemmamys framför brasan

Vi har en gnällperiod just nu, eller Evelyn snarare. Jag blir gnällig av sömnbristen, men det får man leva med. Hon verkar vara på G med en förkylning, lite tät i näsan på kvällar och nätter, hostar lite, nyser lite. Lite smått & gott med andra ord. Hon vaknar rätt ofta på natten nu sen ett par dagar tillbaka, jag tror det beror på ovanstående, så jag får väldigt lite sömn just nu. Känner mig som en sengångare, det är för väl att man är mammaledig så att man har tid att vara trött också.

Vi har bara myst idag. Vi sitter i soffan, lyssnar på brasan som sprakar och tittar på regnet. Himla fridfullt! Lilltösen har precis slocknat så då får man passa på att skriva lite. Jag var lite sur på bloggen i början av veckan då internet krånglade -vilket resulterade i att allt jag skrivit försvann (därför det varit dvala här i ett par dagar). Men nu tar vi nya tag!

Jag ska snart börja med middagen, blir tidigt idag eftersom Rickard tränar i Uppsala ikväll. Jag ska göra pannerad, stekt spätta med kokt potatis, en kall vitsås med rödlök och dill, citronklyftor och rårivna morötter. Till efterrätt blir det äppeltantens smulpaj med lättvispad grädde (som även innehåller fint riven mandelmassa) *MUMS*. Jag blev -hur otroligt det än låter, sugen på fisk igår när jag var och handlade. Det händer inte ofta eftersom jag knappt äter fisk, men nu så ska här fixas. Gissa om Rickard blev förvånad när jag sa vad vi ska äta..?!
Här kommer lite nya kort!
Jag köpte räkor till Rickard i veckan och Yatzy var väldigt kärvänlig, så han fick vara med och kalasa han också. Gissa om han var nöjd?!

     


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback