Idag måndag

Börjar andra veckan som Evelyn går introduktion på dagis. Förra veckan hann vi bara med två dagar, för det var planeringsdagar för fröknarna i slutet. Hon har fått en hel del nya kläder i form av lekdressar för utelek. Slitstarka byxor, fleecejacka, fleecebyxor och en massa andra saker. Jag köpte ett par nya sandaler åt henne på Skoman i Norrtälje efter jobbet i fredags. De är lite stora nu, men hon kommer kunna ha dem som inneskor under året.

Jag känner mig rätt sliten just nu. Det har varit en kämpig sommar eller tom vår. Från att ha varit mammaledig till att börja heltidspraktik till att fortsätta med heltidsjobb och långa resor dagligen, börjar nu ta ut sin rätt. Jag känner mig lättirriterad -vilket jag brukar kunna bli när jag arbetar för mycket, så nu längtar jag enormt mycket till september då jag kommer gå ner till 75% och få mycket mer ledig tid hemma. Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att få vara mer med familjen. Helgen som varit har jag varit ledig. Det var verkligen välbehövligt, innan jobbade jag två helger på raken och innan denna lediga helg stod 7 av 8 dagar på mitt arbetsschema. Så ljuva september med mer ledig tid, kom hit!!

Nu är jag ensam hemma. Ska plocka iordning och fixa inför jobbet i eftermiddag. Just nu kör jag en tvättmaskin och funderar över disken. Men det är klart jag tar det, finns inget tråkigare för Rickard att komma hem till en full diskho.


Vi har tagit en hel del kort senaste tiden,
jag ska lägga ut dem men just nu verkar kameran vara med till dagis,
så det får vänta lite.

Kommentarer
Postat av: Anna och Felicia

Raring du är så duktig! Förstår att jobbet sliter på dig men snart är det september:)



Hoppas Evelyn har det bra på dagis, vi börjar om en vecka..spännande!



Vi måste ses snart!

kram kram

2009-08-17 @ 09:37:52

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback