Onsdag

Igår var en härlig dag. Ledig från jobbet, fick spendera hela dagen med lilla pärlan och bara må bra. Igår var första dagen jag och Evelyn varit ensamma sedan i mars, tänk att det är så länge sen jag var hemma och mammaledig!?! Vi var i Norrtälje igår, jag hade min obligatoriska vägningsdag på viktväktarna. Sedan förra gången har jag gått ner 1,4kg. Jag är stolt över mig själv ska jag tala om. Jag har ju varit med där ett tag nu och har tappat över 6 kilo sedan start, det tycker jag är bra! Nu börjar jag se ljuset i tunneln om jag säger så ;o)

Vi gick runt i små butiker och lunchade på ett litet café  som heter En liten smula. Det blev en grillad macka till mig och pasta med basilikasås till Evelyn. Vi shoppade också en del. Lekkläder, mockasiner, sydväst, make up, blusar och så det jag kanske tyckte var roligast -en ny väska. Jag hittade en liten botique som sålde fina väskor och blev helt förälskad i en från Kenzia. Lite förfärad blev jag när det stod 1699kr på prislappen, men mer nöjd när det var 70% rabatt. Vilket klipp!! Jag stod länge i valet och kvalet, men jag köpte den till slut i alla fall. Jag hade nog lite ångest för att tala om att jag köpt den när jag kom hem, men ibland får man unna sig sådana saker kom vi överens om. Jag har aldrig ägt en väska som kostat så mycket, men jag kommer att bli nöjd med den.


  


Och så min nya väska!
  

Vi avslutade dagen med att dela på en kula jordgubbsglass nere vid hamnen. Det var så skönt att sitta i solen och bara njuta, men det lockade lika mycket att åka hem och få lite lugn och ro där.

Idag har vi börjat dagen tidigt. Evelyn har varit vaken sedan Rickard åkte till jobbet. Detta har gjort henne supergnällig och reslutatet blev att hon spottade hela frukosten. Nu ligger hon och sover, hon ska till dagis om en stund så hon måste få lite mer sömn. Under tiden jag var hos henne passade katten på att äta upp gröten som var kvar. Vilken katt käkar gröt!?!!!? Han är så missnöjd över sin egen mat, det är så nära katastrof det kan komma för hans del. Så snacka om att demonstrativt visa att han fortfarande tycker sin egen mat är pyton.


Dags att göra oss iordning för att möta dagen!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback