Sedan sist

Jag försökte mig på en uppdatering av bloggen för nästan en vecka sen, men (vår dator mår nog inte så bra för tillfället) så den slängde bort precis allt, vilket fick mig att tröttna på 3 röda. Men nu gör jag ett nytt försök. Jag har ledig dag idag, fantastiskt skönt. Jag har jobbar i helgen och slutade med en kväll igår, det brukar jag inte göra, men det blev så den här helgen. Just nu sitter jag fortfarande med mitt morgonkaffe och studerar Evelyns framfart i köket.

Vi var och besökte Fjärilshuset i Hagaparken tillsammans med Anna, Stefan och Felicia. Det var mycket uppskattat av alla. Evelyn älskade fiskarna i dammen och försökte mer än en gång stoppa ner händerna samt klättra i plurret. Det blev lunch i Fjärilshusets café och sedan fortsatte vi till Ikea. En hel del saker blev inhandlade och vi passade också på att hinna med en eftermiddagsfika. Evelyn fick ett par nya, heltuffa snyggstövlar, jag fick ett par nya stövlar och Rickard fick nya vinterkängor. Därmed var alla nöjda och glada. Vi avslutade kvällen med middag hemma hos Anna och Stefan i Märsta.
        

  

Inför farsdag gjorde jag vår numera klassiker till denna dag, nämligen New York blueberry cheesecake (klicka på länken för recept). Nedan ses de olika stegen i bakningen: Rör samman smält smör och mixade digestivekex, tryck ut i springform. Vispa, vispa, vispa smeten och strössla över blåbär. Färdigt!
        

  

Present och frukost på sängen tidigt på farsdag


Besök på Rånäs Slott vid niotiden på morgonen där Rickard fick klassisk massage (som var presenten).
  

Farmor och farfar kom på farsdagsfika på eftermiddagen


Vi fick oväntat men mycket välkommet besök av familjen Norin-Eriksson. Våra småtjejer busar och kramas, så himla goa tillsammans.
  

Vårat lilla bustroll plockar med det mesta just nu
        

Under vår semester åkte vi till Katrineholm och hälsade på mormor, morfar, morbror och gammelmormor. Det blev ett par härliga dagar med goda middagar, trevligt sällskap, träning och babybus. På ostkakans dag gjorde vi hembakad ostkaka som serverades med sylt och grädde, mumsigt var det!
   

     

Vi har haft besök i ett par dagar av mormor som har varit barnvakt då jag har jobbat och Rickard haft jour. Evelyn blev riktigt uppassad och var så nöjd med att hela tiden vara i centrum.


I veckan som var hade vi de finaste dagarna på en och en halv månads tid, -10 grader, frost och solsken. Vad man lever upp av ljuset! Det var så fint här hemma, men tro inte att det höll i sig, efter två dagar var det tre plus igen och regn.
  

Sist jag skrev var Evelyn sjuk. Hon hade feber i en veckas tid. Över 39,5 i flera dagar så vi besökte doktorn på vårdcentralen, fick antibiotika och trodde det skulle ge med sig. Men istället reagerade hon på medicinen med klåda och röda utslag i hela hårbotten och ansikte, så vi åkte in till barnakuten på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Där fick vi träffa doktor Åsa som var mycket trevlig. Evelyn fick en ny antibiotikasort utskriven samt tavegyl mot klådan. Allt det här var på vår semester, så vi var i princip sjuka i två veckors tid hela familjen. Vi lyckades med några små utflykter, men annars var vi mest hemma och kurerade oss. Under vår utflykt till Fjärilshuset köpte vi ett Playstation 3, jag kan säga att det var välinvesterade pengar som verkligen kom till användning då vi var krassliga.

     

Trots feber och förkylning var bad i baljan och lek något som verkligen gick hem. Pussel är en ny favorit!
     


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback