Friday evening

Jag har ju varit på intervju idag på avdelning 4 på Norrtälje sjukhus. Det gick riktigt bra, chefen var mycket trevlig och det var ljusa öppna lokaler. Jag tyckte att det såg kanon ut, så jag hoppas verkligen på att få jobb där. Man fick känslan av att det var litet, gemytligt och mycket trevlig stämning bland personalen. När vi var klara frågade hon bara efter mina referenser och sa att allt såg bra ut och att om de (mina referenter) inte hade något att invända så skulle det inte vara några problem. Dock vill man ju inte ta ut det säkra före det osäkra, så man vill inte hoppas för mycket innan man får besked. Hon har semester nästa vecka, så jag får förmodligen besked om en och en halv vecka ca. Så nu är det bara att hålla tummarna för mig och hoppas att jag får jobb på avdelning 4!

För att kunna åka på intervjun så behövde vi ju barnvakt och farmor & Yngve var supergulliga och ställde upp. Evelyn fick mysa med dem hela eftermiddagen och sen blev jag och Rickard bjudna på köttfärslimpa som de hade med sig -mums, mums! Tack snälla för barnvakten!

Vi hade precis satt oss tillrätta i soffan och börjat titta på Let's dance när jourtelefonen ringde. Så nu är Rickard iväg på jobb och jag och Evelyn får summera slutet på dansen. Hon har förresten ålat/hasat sig runt hela köket nu ikväll, det går fort vill jag lova.

Jag har gjort en variant av fransk manikyr, bara för att det är roligt, tror ändå jag föredrar den vanliga måste jag säga. Jag har investerat i nagelmallar till fransk manikyr, 20kr för 26st på Kicks, väldigt lätta att använda och man får en väldigt markant, snygg rand på nageln till manikyren! Ytterligare ett av dagens heta tips (fler kommer nedanför) !

Jag köpte nytt smik igår. Eftersom solbrännan sitter i så behövde jag en mörkare baston. Är det något som är viktigt när man håller på med smink, så måste det ju ändå vara en snygg bas, då kommer man långt. Jag fick hjälp att välja färg, det är inte så lätt att se hur färgen ser ut på en själv inne i butiker då det är så ojämn belysning -ett hett tips om man vill ha konkreta och bra råd om färg till en bra bas -fråga om hjälp! Eftersom ekonomin inte direkt ser sin gyllene strimma just nu, så fick det bli en budgetvariant från L'Oreal. Foundation infallible färg honey (155kr) och puder infallible färg golden sand (150kr). Prisvärt måste jag säga. Lätt att applicera, sitter bra och håller länge.

      

Och så här ser färgen ut på, jag tycker den smälter in bra om man jämför ansikte och nyckelben

  



 

Hoppas att alla har en bra fredagkväll!


Kommentarer
Postat av: Eva

Du är så vacker, riktigt snygg!

Håller tummarna för att Du får jobbet.

Kram!

//Mamma

2009-02-14 @ 09:32:24
Postat av: Mikaela

Hej Sandra! Jag säger som mamma, vad snygg du är! =) Var jättefina bilder och färgen på sminket var nog perfekt! Hur mår ni idag? Kramar

2009-02-18 @ 10:34:57
URL: http://www.metrobloggen.se/8508

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback