Nytt jobb i antågande!

I söndags, den 8:e alltså, skickade jag in mitt CV och personliga brev till en jobbannons på Norrtälje sjukhus.

Imorse blev jag väckt (första sovmorgonen sen semestern) av vårdenhetschefen från vårdavdelning 4, Norrtälje sjukhus. Jag fattade inte riktigt först -eftersom jag i tanken fortfarande sov, hon började fråga mig om fortsatt praktik, när den skulle göras osv. Jag försökte verkligen och lyckades på något sätt få ordning på det jag sa, även om det gick i slow motion.

Hon frågade hur mycket jag ville jobba (100% sa jag, man vill ju göra det ordentligt) och när jag kan börja ( from 18 maj när min praktik är slut). Hon behövde semestervikarier from 8 juni och sa att det skulle innebära att jag hann göra hela min introduktion innan dess -det låter lovande eller hur?! Hon frågade om jag ville komma och göra ett besök på avdelningen på fredag. Självklart, ville jag det!

Det är en internmedicinavdelning med vårdtider på 3-3½ dag, inte direkt AVA men så nära man kan komma utan att det finns en AVA på pappret -vad jag förstod. Det är allt från hjärt- och lungpatienter till diabetes-, geriatrik- och ibland även kirurgpatienter. Jag tyckte att det lät brett och bra.

I annonsen stod det att de sökte sjuksköterskor till akuten, röntgen, psyk och medicin, och eftersom de kräver minst 1års erfarenhet till akuten, så var det bara medicin kvar som var aktuell för min del. Jag vill inte till psyk och röntgen har jag ju inte så mycket att hämta på.

Så nu är det bara att hålla tummarna för att det här går i lås och att jag får ett jobb!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback