Sköna, underbara familjehelg!

I fredags kväll fick vi besök av mormor & morfar. Vi började direkt med middag eftersom de var framme rätt sent. Vi bjöd på en avocadosoppa med créme fraiche till förrätt, pasta alfredo till varmrätt (till detta lite ost & vin) och sen blev det kardemummakaka och kaffe. Vi hade en mycket trevlig kväll framför melodifestivalen. Vi fick en bukett tulpaner, så otroligt vackra!


Lördagen bjöd på en tur till brädgården för herrarna. Vi måste göra någon form av barngrind framför vår kamin, så det ska bli ett egenhändigt snickrat staket/grind. Vi ladies satte Evelyn i hennes pulka -det var premiärtur, och gick en sväng till bondgården och runt åkrarna. Hon somnade i pulkan, men fick flytta över till vagnen sen. Mamma och jag tände en brasa i hagen och förberedde för korvgrillning.

     

       

Vi var alla ganska sega på eftermiddagen när vi kom in, kylan tar på en. Vi slappade i soffan, spelade ett parti yatzy och hade det gott. Jag och pappa stod för middagen. Det blev medelhavskyckling med timjan, vitlök, citron, salt, peppar, grädde och vitt vin. Till detta ris, sallad och ett glas vin. Efter maten tog vi fram ostbricka och kex. Jag hade gjort en efterrätt bestående av stora, sega maränger med mörk choklad, dessa serverade jag med lösvispad grädde och rommarinerade bjönrbär & hallon. Efterrätten blev mycket uppskattad! Det var första gången jag gjorde sega maränger, men de blev riktigt bra! När lillgumman hade lagt sig för natten så tittade vi på filmen "Rånarna".

Seg maräng med mörk choklad, grädde & rommarinerade bär

Söndagmorgon blev en lugn avslutning på helgen. Efter en massa mys med Evelyn så åkte mina föräldrar hem i snöyran. Jag och Rickard passade på att såga lite ved under tiden Evelyn sov middag. Rätt typiskt att vi alltid ska göra sånt när det snöar, men det passade ju tidsmässigt bra. Gårdagskvällen spenderade vi med att påbörja vår grind. Evelyn tar sig fram snabbt nu, hon ålar/hasar med en riktig fart, så nu får vi passa allt och ingenting. Hon är på allt vår underbara skatt!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback