Helgen

Nu har snart en hel helg passerat igen, vad fort allt ska gå! Jag tycker precis att vi kom hem från Thailand och det är redan en vecka sen nästan. Helgen som gått har sett ut så här i vår lilla familj:

I fredags åkte vi till stan för att hälsa på farmor -första gången sen vi kom hem. Evelyn har ju varit förkyld och väldigt gnällig så vi har inte velat ge oss ut tidigare. Men nu kom vi iväg och vi blev bjudna på middag. Potatisgratäng, fläskfile, sallad och vin -så gott att få mat hemifrån igen! Man saknar maten hemma när man är borta. Evelyn fick sin gröt och lite paradisdessert på den, tillsammans med lite vatten. Ett smörgåsrån blev det också! Vi drack kaffe och tittade på veckans avsnitt av Let's dance. Säg så här: jag hoppas att de med kvalitet blir kvar -det har ju hänt förut att folk som inte kunnat dansa blivit kvar bara för att så många har roligt åt dem.

Igår (lördags alltså) gick dagen så fort utan att vi hann göra nästan nån ting. Vi var över till Ann-Mari och Jörgen -våra hyresvärdar, på fika. De har ju varit kattvakt till Yatzy när vi varit borta, så vi ville prata lite. Vi blev bjuda på kaffe/te och första semlan för året -smarrigt!

Det blev även en liten tripp till affären för att inhandla lite smått & gott till kvällens middag, vilken för övrigt blev Pasta Parma som är så fantastiskt gott. Tagliatelle, pesto, mozzarella, soltorkade tomater (gratinerat i ugnen i 5 min så att osten smälter in lite i pastan) toppat med pestoklickar och parma skinka. Mums! När Evelyn lagt sig så tittade vi på Rosa Pantern. Jag var dock så trött att jag somnade och när jag vaknade så var det Livvakterna vi tittade på istället. Så fråga mig inte om filmen var bra, för jag har inte den blekaste. (Fast eftersom jag somnade så kan den ju inte ha varit något revolutionerande precis...)

Idag har jag letat fram alla mina gamla papper och intyg, det börjar ju dra ihop sig till att söka jobb. Mitt CV är ju ganska klart, ska bara lägga till lite datum i det. Att söka jobb känns kul, att gå tillbaka och göra praktik känns mindre spännande, men det måste lik förbannat göras. Jag börjar vecka 14KUA (klinisk undervisningsavdelning) på Vrinnevi i Norrköping och ska vara där i två veckor. Sen fortsätter jag till Finspång för att göra min avslutande T6-praktik inom kommunen på Storängsgården. När vecka 20 når sitt slut ska jag alltså se en ände på detta studerande och få ut min sjuksköterskelegitimation! Tjoho! Den har man ju väntat på om jag säger så.

Jag har gjort en supergod efterrättspaj, en royalepaj med päron och after eight. Gott, gott, gott! Jag har fixat lite med receptet så att det blir mer mitt eget och lagt till kesella vanilj och after eight. Så nu efter lunch har vi provsmakat den nya skapelsen som inte satt helt fel.

Fransk päronroyale med after eight

En liten smakbit...

Dagens smurf; Yatzy!

Kvällen bjuder på lite hemmamys innan den nya veckan drar igång. Det blir pannkisar till middag, en film förmodligen och en himla massa mys med vår underbara lilla flicka!

Ha det bra så länge!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback