6-månaderskontroll på BVC

Igår ringde Lillemor från BVC (eftersom jag ringt och frågat om tid) och frågade om vi kunde komma på eftermiddagen. Vi hade blivit inbokade den 28/1 men då är vi ju i Thailand -hon hade glömt det. Så vi åkte iväg på eftermiddagen. Först blev det väga och mäta hos Lillemor. Evelyn vägde 7150 gram och var fortfarande 67,5 cm lång. Hon ligger på sina kurvor och följer dem fint. Hon fick visa att hon kan sitta upp och att hon kan greppa saker med båda händerna.

Sen fick vi gå vidare in till doktor Anna. Hon undersökte Evelyn och hon utvecklas precis som hon ska (vad annars?! dock är det alltid lika skönt att höra). Hon pratade, jollrade, log med hela ansiktet och var jätteglad när hon var inne hos doktorn. Vi fick låna ett fint, färgglatt halsband med pärlor på som gick hem direkt. Evelyn stoppade det i munnen så fort hon fick tag i det. Med det som distraktion fick jag hålla i henne medan hon fick sin spruta. Hon var så duktigt! Hon sa inte ett pip, utan var fullt upptagen med att äta upp det fina halsbandet. Den enda gången hon blev ledsen var när jag började klä på henne och hon var tvungen att släppa halsbandet, men så fort hon fick tillbaka det var det guld och gröna skogar igen. Så nu har vi klarat av 6-månaderskontrollen galant!!

Hon var lite gnällig igår kväll (berodde förmodligen på sprutan), men hon fick ingen feber eller så -vilket alltid är skönt om hon slipper. Hon har sovit som en ängel hela natten -första natten på länge som hon inte har flyttat över till vår säng vid fyratiden på morgonen. Jag var uppe och gav henne nappen och stoppade om henne lite en gång, hon vaknade klockan åtta nu på morgonen -helt underbart!

Nu ligger hon på sin lekfilt framför brasan och äter på en bitring -en ny favorit. Jag har precis bryggt lite kaffe och ska äta lite. Annars följer jag nyhetsmorgon (finns verkligen inte ett jota att titta på förutom det). Tvättmaskinen är startad, så snart ska jag väl hänga tvätt också.

Det blir till att ta på sig ansiktet efter frukosten, för strax efter två idag ska vi träffa Anna och FeliciaBrödboden i Märsta för att ta en fika och prata bort ett par timmar. Sen tänkte vi åka med när Rickard har slutat jobba ikväll, för då tänkte vi åka och sola lite.

Det är så vår dag ser ut! Kanske kommer liten update ikväll, vem vet?!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback