Kattpensionat = en dyr historia!

Igår satt vi och funderade på hur vi ska göra med vår lilla kisse när vi åker till Thailand. Eftersom det finns en hel del kattpensionat runtomkring oss, så tänkte vi att det skulle vara en bra lösning -eftersom vi inte känner någon som vi kan fråga. Det hade ju varit bästa lösningen att han fick bo hos några bekanta, men som sagt det är svårt att hitta nån som kan ta honom i två veckor. Han måste ju vara inne hela tiden om han åker till någon annan, annars är nog risken stor att han går hem hit.

Vi hittade iaf ett jättetrevligt pensionat som ligger ca 1½ mil från oss. Alla katter hade egna små rum och dörr med kattlucka i för att ta sig ut till egen utegård. Katterna kunde därmed själva bestämma om de ville vara ute eller inne. Det var bra villkor vad gäller social stimulans, foder osv. Men det är ju inte billigt. Hade vi valt att lämna honom där hade det kostat oss minst 2400:- Inte för att han inte är värd det, för det är han, men vilka priser! Det är ju nästan vad en annan betalar för att bo på vandrarhem...


(Bilden hämtad från Almunges Kattpensionat http://www.almungekattpensionat.se/)

Nu har vi iaf bestämt att våra hyresvärdar ska mata honom och titta till honom varje dag. Han får vara hemma i sin egen miljö och vara ute mestadels. Det ska ju bli varmare nu igen, så det kommer nog att gå fint. Han är så nöjd med att sova på logen och så behöver vi inte oroa oss för att han inte trivs. Så det känns bra!

Vi är redan uppe, Evelyn och jag. Jag har svårt att sova just nu för det är så kallt om nätterna. Så eftersom jag ändå ställt klockan för att gå upp tillsammans med Rickard och ge Evelyn frukostvälling, kunde jag ju lika gärna vara kvar uppe. Jag eldar för fulla muggar i spisen -inte varmare för det, men det kommer nog. Snuttan verkar redan ha lurat till på sitt babygym. Jag ska nog ta och göra mig en kopp thé nu och titta lite på nyhetsmorgon (det händer ju inte alltför ofta, man blir ju deprimerad av allt elände, men ibland får man bjuda till för att hänga med i svängarna).


Bustjejen nu på morgonen

Här bjuder vi på det senaste i utvecklingen, nämligen att Evelyn kan sitta själv!

Hoppas att alla har en trevlig morgon!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej tjejen, va roligt att åka till thailand! Jag sitter också och kikar på resor för familjen dit, såå sugen! Men vi har också problem med hur vi ska göra med kissen. Vi har dock kattlucka så att vår misse kan gå ut o in som han vill, och svärfar bor bara en stenkast bort så vi löser det nog så.



När åker ni?



Många kramar Jenny



Ps: Åhh va duktig lilla Evelyn är som har lärt sig sitta, känns som om det är långt borta för Astrid :-(

2009-01-07 @ 08:32:09
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Anna & Felicia

Smarrigt! Jag älskar pepparrotssås, helt gudomligt gott och så enkelt!



Hallå!

Tack för utmärkelsen:)

Jodå vi har haft det så bra, överlevt alla helgerna och det är skönt att allt är över för den här gången :)



Har läst din blogg och ni verkar ju ha haft det supermysigt hela jul/nyårshelgen:)



Visst skulle vi kunna det, imorogn har jag tid, fredag är det babysim, men lördag eller söndag passar det med. Hör av er när ni kan :)



Kram!

2009-01-07 @ 21:23:44
URL: http://annasmirakel.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback