Update

Eftersom det nu var ett tag sen sist så kommer här en update!

1/7: Yatzy fyllde 5år, han börjar snart bli farbror. Vi hade köpt smarriga, ätbara presenter till honom som verkligen uppskattades. Evelyn och jag åkte till affären för att införskaffa ingredienser till min bakning. Jag bakade så Leilas mazarintårta och en marängtårta innan jag åkte till jobbet på eftermiddagen. När jag kom hem från jobbet vid halvelva tiden på kvällen bakade jag ytterligare en marängtårta.

2/7: Jag fyllde 25år. Jobbade på dagen. Jag bjöd på de två marängtårtorna jag gjort under gårdagen. Bara grädde och Hallon & blåbär. Det var så uppskattat! Alla tyckte de var kalasgoda och en av de godaste tårtor de ätit -sånt är alltid skoj att höra! Sen lagade jag middag och lade ihop tårta när jag kom hem. På kvällen kom mamma, pappa och mormor med blommor, kort och gratulationer. Vi hade väldigt trevligt. Maten var god och mazarintårtan visste var den satt.


3/7: Sista arbetsdagen före semestern. Den rullade på i sakta lunk. Det var lugnt på jobbet, jag gick som uska och tyckte att allt kändes riktigt bra, jag fick tom. sluta redan klockan två på dagen bara för att det var så lugnt och jag skulle vara ledig ändå.
Anna, Stefan och Felicia kom sen på kvällen för att gratulera mig. Vi bjöd på grillad entrecoté, lövbiff, klyftpotatis, palsternacka, morötter, sallad och vin/öl. Vi åt av mazarintårtan som fanns kvar, fortfarande mycket god dagen efter dagen före! Vi hade en sån mysig kväll. Vi har alltid trevligt tillsammans. Tack snälla för de fina presenterna!!


4/7: Våra gäster från gårdagen hade glömt sin kamera och kom för att hämta den. Vi bjöd på lunch och lite fika innan de begav sig av. Ännu mer kvalitetstid i goda vänners lag. Vi fick veta att våra vänner Kalle och Cilla hade fått sin lille pojke under natten -Många stora GRATTIS till hela familjen! Kvällen bjöd på ännu mera grillat och "Moonraker" en James Bond film ur vår egna kollektion.

5/7: Idag har vi haft en lugn förmiddag hemma. Jag har ägnat mig åt babymys tillsammans med vår lilla pärla. Hon är en riktig mysunge just nu. Vi bjöd bort oss till farmor på middag, mycket gott! Snart ska vi åka till vällingby centrum för att gå på bio. Vi ska se "Johan Falk -Gruppen för särskilda insatser". Vi börjar bli riktigt rutinerade på att gå på bio nu, det har blivit en hel del filmer senaste tiden, det är verkligen så mysigt att sitta i en biosalong och slippa all stress från världen utanför ibland.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback