Äntligen minus

Som jag har väntat, men äntligen kom det ett minus på vågen, -1,6kg sedan förra tisdagen. Jag är otroligt nöjd!! Kan inte annat än gratulera mig själv till väl genomförd vecka! Jag ska försöka laga mer av de recept man får med för att kunna äta två riktiga mål mat om dagen. Ibland räcker det inte till om man gör eget.

Jag har investerat i viktväktarnas sommarpaket. Deras egna produkter alltså, detta kostade 40kr. Jag köpte även en påse av deras snacks (till totalsumman av 50kr) och fick då på köpet  coffee cream -en typ av chokladgodis. Jag äter varken godis eller snacks och har inte gjort det på väldigt, väldigt länge, men nu är det snart midsommar och lite storhelg så då tänkte jag unna mig något och då tyckte jag detta kunde passa bra.

              

Rickard är på föräldramöte inför dagis. Evelyn ska ju börja sin inskolning i augusti. Så nu är snuttan och jag hemma, vi ska börja med middagen nu så att den är klar när min älskling kommer hem. Jag har förresten klippt gräsmattan nu på eftermiddagen. Det var så tungt. Efter att halva gräsmattan blivit uppriven så är det inte längre fråga om någon timmes jobb, det tar halva dagen ju.

Idag på förmiddagen var vi en sväng till Norrtälje -eftersom jag vägde mig. Rickard och Evelyn shoppade lite under tiden. Jag passade på att shoppa ett par nya sommarbyxor (i min gamla storlek -halleluja) och en sommarblus. Vi åt lunch på Gröna rum och avslutade dagstrippen med en sväng till familjebanken i Rimbo. Vi öppnade ett nytt konto åt Evelyn och satte in alla slantar från spargrisen. Nu får vi mata grisarna på nytt då deras magar är tomma!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback