Mors dag

Lördagen spenderade jag på jobbet, min sista inskolningsdag. Det var första helgen jag gick och då är det ju lite annorlunda, eftersom man inte har samma personalbemanning som på vardagar. Jag hade väldigt mycket antibiotika till mina patienter som jag då fick fixa med själv, i vanliga fall på dagarna gör ju en annan sköterska det. Så det tog tid. Det var mycket som inte var som jag var van vid sen tidigare, så det kändes så där. Det gjorde kanske inte så mycket, men eftersom det var min sista inskolningsdag så hade jag ju velat att det hela kändes tipp topp. Men jag får helt enkelt göra så gott jag kan, läsa på när man är hemma om olika saker, ta det lugnt och fråga andra.

På lördag eftermiddag kom Anna, Stefan och Felicia. Vi åt grillad gös och det var verkligen himmelskt gott -jag som inte brukar gilla fisk. Men Anna gjorde det supersmarrigt, det får vi göra fler gånger!! Under kvällen blev det en massa bus med våra babysar, gott dricka och det hela avslutades med ett parti yatzy som Anna tog hem segern i. De stannade kvar till igår morse, lite frukost på altanen blev det innan de åkte hem.

Igår firade jag min första Mors dag. Jag fick röda rosor och ett gulligt kort av min lilla fis. Sen ett par blommor som livnär sig på flugor, behövs här kan jag tala om. Helt otroligt vad mycket flugor här är. Vi hade en mysdag igår som vi avslutade med att grilla revbensspjäll och sitta på altanen och gotta oss. Rickard hade hyrt film Quantum of Solace, men jag orkade inte se färdigt hela -somnade i soffan.

När jag var ensam en stund på dagen igår unnade jag mig en Ice coffee tillsammans med
Bottans underbara bärkaka och lite läsning i Luftslottet som sprängdes.


Här är lite bilder från vår underbara helg!

        

     

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback