Två lediga dagar

...från jobbet. Det är välbehövligt kan jag tala om. Igår var det hemskt mycket att göra. Jag hade fyra patienter som jag skulle skicka hem, varav jag knappt haft någon hemgång under min inskolning. Det blev bara till att göra så gott jag kunde. Det är ju inte bara att skicka hem dem, utan alla skulle ha kontakt med hemtjänst, distriktsköterska och uppföljning och ni vet allt. Det var även en massa konsultationer som det skulle ringas om och prover högt och lågt.

Mitt i hela (mitt) kaos skulle jag också hålla i min allra första vårdplanering. Jag kände mig så stressad. Jag har haft oturen att endast varit med på en under hela studietiden, så gissa hur det kändes?! Jag fick med mig vår fjärde sjuksköterska som igår var Frida, bara för att jag uttryckligen talat om för min chef att jag gärna ville ha någon med. Egentligen var tanken att jag skulle få sitta med på en vårdplanering när någon annan hade en så att jag skulle få se upplägget. Men det blev till att hålla en själv andra dagen jag gick själv. Jag fick kanonbra hjälp av Frida och hon var en riktig klippa för mig, tack snälla! Men det sköna är att till sist redde allt ut sig. Jag fick superbra hjälp från vår underbara samordnare Anna, och mina undersköterskor Mia och Emma var verkligen kanon. Ni är alla guld värda!

Jag hade såna spänningar från axlar och nacke från igår, så först nu sitter jag och äter frukost. Jag vaknade med en hemsk huvudvärk. Så trist! Allt jag vill när jag är ledig är ju att spendera tid med min familj och den kvalitetstiden blir ju bra mycket kortare om man är sängliggandes ett par timmar. Men nu efter ett par Alvedon och ett par timmars extra sömn är den som bortblåst. Frukosten har nog haft sitt lilla med i spelet också.

Jag har precis lagt Evelyn för lite eftermiddags lur. Rickard är ute och joggar lite. Jag uppdaterar mig i bloggvärlden. Jag ska ta mig ut och fixa lite i trädgården tänkte jag. Ska bara få undan all disk först. Det har hänt grejer i vår trädgård. För några dagar sen när jag kom hem från jobbet stod det två nya fruktträd planterade och klara. Ett äppelträd och ett plommonträd. Där de står, stod förut två gamla stubbar som nu alltså är puts väck. Vi har haft en gammal flaggstång ståendes på gräsmattan också -fast utan stång, så endast järnpinnen var kvar. Den är också borta, så det här blir nog kanon när gräset får ta sig.



Hoppas att ni alla har en bra onsdag, det ska vi ha i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter som att det är fullt upp på jobbet! Men det lugnar nog ner sig när du känner att du fått kläm på det mesta och kan slappna av mer i rutinerna! Låter ju som att du trivs annars vilket är skönt och brukar göra att man "står ut med det mesta", arbetskamraterna gör mycket! Kramar!

2009-06-03 @ 19:16:21

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback