8 månader

Idag har Evelyn blivit 8 månader gammal. Hon börjar bli så stor! Jag är så otroligt stolt över henne. Hon är mitt ljus när det är mörkt och allt hon gör och är, är bara helt fantastiskt. Det går inte med ord att beskriva hur mycket jag älskar min lilla flicka! Hon är bara allt. Jag och Rickard är så stolta föräldrar och vi älskar henne över allt annat!

Så ikväll har vi firat lite. Det blev fläskfilégryta, ugnsstekt zuccini, grönsallad med allt vad man kan hitta på att ha i den och så loka päron till. Evelyn fick kalops (som hon spottade ut hälften av för att det tydligen är roligt) och ett par majsbågar, det var hon riktigt nöjd med.

Jag har gjort något som jag aldrig har gjort förut idag, jag har bakat min egna ostkaka!! Inte för att jag har trott att det varit svårt eller så, jag har bara inte kommit mig för förut. Det blev naturligtvis en GI-ostkaka och den var himmelskt god! Rickard älskade den och den var verkligen smarrig. Så nybakad ostkaka, rårörda bär (blåbär & jordgubbar) och lättvispad grädde (smaksatt med sötningsmedel istället för socker och urskrapade frön ur en halv vaniljstång). Det bara är så att man måste smaksätta grädden, annars smakar den ingenting. Har ni försökt äta grädde till dessert av någon slag som endast är vispad och inget tillsatt i? Det är verkligen inte gott, smak = nada. Struntsamma, här har ni bakverket á la bästa GI-toner:

Jag gjorde ostkakan i en aluminiumform -för rätta känslan! ;o)

Ostkaka, rårörda bär & vispgrädde

Rickard har gått på sin beredskap idag och gissa var han är nu!? Japp, på jobbet. De ringde här strax efter nio, så nu hoppas jag bara att han ska komma hem inatt och inte bli kvar på jobbet till imorgon kväll. Det är så ensamt att sova själv. Men jag har i alla fall gjort lite nytt sen han åkte, både hängt tvätt, diskat och plockat in tvätt. Så nu är det bara att stänga av datorn och krypa ner för min del. Det finns ju inget att göra uppe nu, det är ju bara crap på TV. Så god natt på er!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback