Nu är mammadagarna över

Idag var min första dag på praktiken. Jag var ju på introduktion i torsdags och det var med mörkt sinne och tungt hjärta som jag gick dit och lämnade Evelyn hemma hos barnvakt. Även om man vet att hon har det bra, så är det själva grejen att lämna ifrån sig henne och vara borta så lång tid.

Så idag var alltså min första riktiga hela arbetsdag ifrån henne. Det var jobbigt att åka imorse, men jag är så glad för Rickard & Evelyns skull att de får samma chans som vi har haft att mysa tillsammans och bara ha det bra hemma. Det är värt varenda minut och man vill bara ha mer av tiden!

Dag 1 på KUA var inte som jag hade tänkt mig, men det var mer åt det positiva hållet. Jag kände mig så ringrostig när jag kom dit och det var en stor, nervös klump i magen som lättade när jag hade tagit mig igenom förmiddagsronden och börjde inse att det jag kan faktiskt finns kvar i skallen.

Så första dagen gick faktiskt ganska så bra. Imorgon är det ett kvällspass som står på schemat. Det känns bra att få sovmornar med familjen varannan dag. Då får man ta del av allt morgonmys och pussas lite innan man måste åka iväg och arbeta.

I torsdags när jag åkte hem från Norrköping åkte jag förbi Maxi-huset i Ingelsta. De har verkligen utökat om man säger så! Det har blivit enormt sedan sist jag var där. Jag köpte ett par nya vardagsörhängen till mig, ett vardagshalsband (måste ju ha något att hänga ringen på när jag jobbar, den får inte ligga i ett skåp!) och en supersöt halskedja med en fjäril på till Evelyn. Fast den får hon ha längre fram, den passade visserligen, men lite läskigt med halsband till vår lilla kotte. jag inhandlade även lite pluggmaterial på Akademibokhandeln. Där hittade jag också världen mest väldoftande thé, The Old Love Fruit Théa. Alldeles klarrött i färgen och så gott! Till detta blev det en myskopp + en thésil, från Confetti. Även en aromabrännare hittade jag som vi nu har i vårat provisoriska rum hos mamma och pappa. Jag valde ingen doftolja, utan aromawax från Yankee Candle med dofterna Clean cotton och Cranberry. Det doftar underbart på kvällarna när vi kryper ner i våra sängar!

I lördags fick vi besök av min gamla barndomskamrat Mikaela. Det var så otroligt roligt att träffa henne igen! Jag tror det var nästintill 8 år sedan vi sågs senast. Tiden går så fort! Vi fick en superfin ljuslykta  -TACK!! Vi uppdaterade oss om allt och ingenting och tiden flög iväg. Jag hoppas verkligen att vi kan träffas igen under påskhelgen! Jag ska även få lite proffsig viktcoaching av söta Micka, jag behöver lite push på vägen!


Mer uppdatering kommer under veckan förhoppningsvis!
Jag ska försöka skriva och hålla er aujour med vad som händer och hur praktiken fortskrider!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback