Weekend

I onsdags kväll kom min mamma upp till oss på besök. Det blev ganska sent, så vi hann i princip bara med middag och sen var det dags att natta huset.

Tidigt i torsdags morse åkte Rickard iväg till fjällen med några arbetskamrater. Vi tog det lugnt på morgonen, sen åkte vi till Thun's i Faringe och handlade lite babyskläder. Evelyn har växt ur så många av sina plagg, så nu behöver hon verkligen en uppfräschning av vårgarderoben. Hon fick 3 bodysar av mormor i present, det var väldigt välkommet! Tack snälla! Senare under eftermiddagen gick vi en promenad i den kyliga vårblåsten och avslutade med att handla lite inför kvällens middag som blev GI-hamburgare och sen gjorde vi min GI-ostkaka som verkligen gick hem!! Vi var så trötta alla tre när kvällen kom, så innan klockan var tio på kvällen hade vi släckt ner och gått och lagt oss.

Evelyn & mormor på Thun's, här i nyinköpt keps

Kvällens middag: hamburgare med cheddarost, babyspenat, gurka, tomat, stekt lök, cremé fraiche paprika/chili, coleslaw och ramlösa granatäpple

Fredag förmiddag bjöd för min del på en hel massa packande. Strax efter Evelyn ätit lunch åkte vi iväg till Rånäs Slott där vi åt en riktig slottslunch. Det var salladsbuffé, soppa, bröd (som jag bara kastade en längtansfull blick efter men inte rörde) med ädelostar, mineralvatten och varmrätten fiskgryta. Jag hoppade ju inte jämfota av glädje direkt över vetskapen att jag skulle få fisk, men det var helt okej. Det var både torsk, lax, räkor och kräftstjärtar i. Torsken var kanon, resten gick ner, men jag har så svårt för lax (får rysningar bara jag tänker på det). Sen fortsatte vi upp till salongen där vi drack kaffe och thé, mamma tog en kaka och jag hittade mörk choklad. 

  

     

     

Klockan tre hade jag bokat tid för spa-behandling. Jag fick ju det i present av Rickard när jag fyllde förra året, så nu kom den till användning. Först något som hette Feet so sweet och sedan en Aromamassage. Det var verkligen honung för själen! Så välbehövligt! Massören var super, så henne lär jag besöka fler gånger -fast i hennes egen regi. Hon har egen spapraktik i Rimbo -lite billigare och mer passande för min plånka!

     

Vi åkte hem igen för att hämta kissen och sen bar det av till Katrineholm. Middag med familjen och ytterligare en present till Evelyn. Hon fick en katten Jansson från Tobias, den smakade hon genast på! Vi hann se upplösningen av Let's Dance sen var det nattning av grynet och mig själv.

I lördags fick vi besök av en gammal abrndomskamrat till mig, Maria. Det var så länge sen vi sågs och jag har verkligen saknat henne. Maria hade med present till Evelyn hon också, en body med Nalle-Maja och en finfin jeansklänning. Så fint, tack så hemskt mycket! Vi fikade och pratade och pratade och Evelyn gjorde sitt bästa för att underhålla oss!

Maria & Evelyn

Kvällen bjöd på middag med mina föräldrar och min mormor. Vi hade så trevligt! Robinson och mera ostkaka avslutade dagen.

Evelyn gillade pianot

Middag: helstekt fläskfilé med gorgonzolasås, sallad och ugnsstekta grönsaker
     

Söndag åkte vi till stan och träffade Sanna. Också en gammal kompis till mig som jag inte har sett på mycket, mycket länge, men som jag ser fram emot att träffa mer nu under sommaren! Så kul att komma hem till henne och se nya lägenheten, kissen och uppdateras sen sist!

På eftermiddagen bar det iväg hem igen. Jag, Evelyn och Yatzy åkte i snöstorm hem, men det gick utan missöden. Rickard var redan hemma när vi kom fram. Det var så skönt att komma hem till honom, saknade honom så mycket när vi var ifrån varandra!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback