Första dagen på mitt nya jobb

Idag är det dags, nu går premiären av stapeln: Jag börjar jobba! Första dagen på mitt nya liv, för det är ju egentligen det det blir. Får vi se hur det går, hoppas på att det går bra. Halv två börjar jag, ett kvällspass. Det blir bra tror jag, lite lugnare då när man kommer än om man ska rusha iväg på morgonen direkt.

I kombination med ett nytt jobb så ska här läggas om kost ytterligare en gång. Jag har inga större framgångar med GI faktiskt, jag har gått ner tre kilo eller fyra, men mer händer det inte. Jag har blivit av med mitt sötsug, äter aldrig godis (känner mig inte ens sugen på det), inga chips eller liknande, min enda last är kaffebröd, men det kan jag vara utan. Så nu lägger jag återigen mina förhoppningar till viktväktarna. Jag har hållit på lite tidigare och vet att det fungerar, men jag blev så hungrig hela tiden då, men jag ska göra ett nytt försök och hoppas verkligen på att det ger resultat. Imorgon klockan 16:30 i Norrtälje har de medlemsmöte med vägning och hela kittet, så dit tänker jag gå. Jag vill verkligen ha bort mina mammakilon, de bekommer mig!

Nu ska vi förbereda oss inför dagen med en kopp kaffe i soffan framför nyhetsmorgon, det blir nog även lite frukost i soffan tippar jag på. Håll tummarna för mig idag!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej gumman! Skrev nyss inlägg men det försvann tror jag!?

Vad spännande med ditt nya jobb, Lycka till!! =) All heder till dig som kämpar med dina kilon, Keep on fight! ;) Vill bara ge dig tips, en kommentar, påpekande nu när du går in i viktväktarna utifrån hur jag ser det och utifrån det viktminskningsprogramet jag jobbar med, kalla det vad du vill!? ..

1. Använd många andra sätt till att mäta dina resultat än bara vågen. Tex. Måttband, kläder, känslan (pigghet, styrka).

2. Tänk långsiktigt och ha ett klart mål framför dig, vart är det du vill? När ska du ha uppnått ditt mål? etc.

3. Ta hjälp av en mental tränings skiva i din vardag, lyssna på den varje dag (innan du går upp, på lunchen, innan du somnar). Jobba med dina tankar, se ditt mål klart och tydligt. Gör du inte förändringar i dina tankar på ett djupare plan kommer du antagligen inte få ett varaktigt resultat heller.

Hoppas du tar detta på rätt sätt och ser det som tips! Även om du kanske redan har tänkt på dessa punkterna så blev dom bara förstärkta nu! =)

Ha det gott vännen!

2009-05-18 @ 11:36:33
URL: http://www.metrobloggen.se/8508
Postat av: maggan

Lycka till Sandra. Det var så himla kul att få träffa familjen och se hur Evelyn har vuxitKram Maggan

2009-05-18 @ 16:56:56

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback