Fredagkväll

Nu har jag gjort dagens pass. Jag har gått som 4e sköterska idag, vilket innebär att jag har tagit alla intravenösa injektioner och infusioner + alla nya inskrivningar. Det har varit sååå mycket idag, så här mycket brukar det inte vara säger de som jobbat där lång tid. Det var tur att vi var två som gick på samma position idag, för annars hade det nog inte gått runt. Morgonfikat blev 1½ timma försenat för vår del. Så kan det vara ibland. Gissa om det är skönt att vara hemma nu?! Helt underbart och tyst är det också, det är ju nästan bäst av allt. Man blir så trött i huvudet att ha folk omkring sig hela tiden, så det är lugnet självt att få komma hem.

Nu har jag bara ett pass kvar på inskolningen, imorgon dag. Sen ska jag börja gå själv på måndag, hoppas det går bra. Håll tummarna för mig!!

Ikväll blir det grillad fläskkarré med sallad. Prio nummero 1 just nu är att lägga köttet i marinad. På en mycket tätt följande 2a plats kommer ett glas vin. Ska bli så härligt att få sätta sig ute i solen i trädgården och bara njuta av att det är fredag! Ha en bra kväll allihopa!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback