Godmorgon!

Uppe klockan 05:00 är min nya melodi sen jag började jobba. Två veckor har snart gått och jag kommer in i det mer och mer för varje gång jag åker dit. Igår var det enormt mycket att göra. Avdelningen är (intern) akutmedicin, så det är mycket in- och utskrivningar samt massor att göra på samtliga patienter. Igår hade nästan alla mina patienter insuling och intravenös antibiotika x flera under passet jag var där. När man fortfarande är ny så är det nästan det enda man gör tycker jag, att dela mediciner, blanda och späda. Men jag kommer in i det fort, det känns bra. Känns lite som att vara på infektion nästan när det är så mycket antibiotika.

Nu sitter jag med mitt morgonkaffe hemma och ska strax åka iväg. Har börjat morgonen med en tallrik fiberhavregrynsgröt med rivet äpple på och lite mjölk. Hoppas att jag står mig länge på det! Till frukostfikat vid niotiden har jag en smörgås med lite ost och gurka. Idag tar jag med mig egna thépåsar, kaffet är tyvärr lite trist (automat ni vet). Man blir nog rejält bortskämd när man har gått hemma ett tag och vant sig av med maskinkaffe!

Nej hörni, nu ska jag åka. Dags att börja arbetsdag nummer 2!
Ha en bra dag och underbar fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Hej gumman!

Vad härligt att stiga upp klockan 05. Mmm lyllos dig!? =) Kul att det går bra på jobb och att du trivs?!? Starta dagen med havregrynsgröt och äpple är de bästa du kan göra för dig på morgonen. Ler

Jag startade om än lite senare, klockan 10. med havregrynsgröt me bär (hallon blåbär). Mums! Prova med bär oxå! =) Ha en bra dag du med! Ledig i helgen eller?? Kramar!

2009-05-29 @ 11:23:13
URL: http://ww.metrobloggen.se/8508

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback