Hamncafé Våfflan

Senaste dagarna, för att inte säga veckan, har varit kantade av en massa jobba hemma. Vi har spenderat våra lediga dagar i trädgården eller inomhus fixandes med allt möjligt.

Gårdagen bjöd på en tur till Märsta till att börja med. Jag har efter en massa prövande hittat ett par linser som sitter bra och som jag ser med, så nu har jag beställt nya. Vi åkte till Valsta för att Rickard skulle simträna, men gissa vår förvåning då de hade dragit ur proppen så att där var vattentomt. Vi körde vidare till Sigtuna och tittade på lite hus och bostadsområden. Det finns så mycket fina kvarter där! Vi lunchade på Hamncafé Våfflan, ett mysigt litet ställe bredvid vattnet. Det blev ju ingen smallunch direkt, man får ju skämmas, en BBQ-burgare tog vi -men det var ju gott!! Evelyn fick pastasnäckor med skinka, vilken hon slukade.


  

Vi tänkte hämta grus i grusgropen vid Arlanda (jag har inte skrivit om den för *!*!* gropen i Rimbo vi besökte i veckan, det var det värsta jag varit med om, så där tog vi inget grus). När vi kom fram igår var det stängt, snacka om otur. Vi får försöka nu i dagarna igen.

Dagens väder är inget att hurra över, men än så länge är det uppehåll, vilket förmodligen betyder att vi beger oss ut efter frukosten. Vore skönt att få färdigt i trädgården så gott det går.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback