Underbara helg

Nu har min första arbetsvecka gått, den är avklarad och det har gått bra. Första veckan på ett nytt ställe är aldrig jätterolig, tycker jag. Det är så mycket som saknas, man känner ingen, har ingen koll på rutiner eller var saker finns. Men jag börjar lära mig det nu. Jag hoppas att kommande vecka känns betydligt bättre och att jag klarar även den nya veckan bra.

Evelyn har fått nya "äta själv" bestick, så nu försöker hon lära sig att äta själv!

Mina föräldrar kom på besök i torsdags kväll. Jag träffade dem knappt, men i fredags åt vi middag allihopa och hade kanon trevligt. I går (lördag) åkte vi på en liten utflykt till Ulva kvarn som ligger strax utanför Uppsala. Där blev det en fika och lite strosande i omgivningarna.

     

Idag har vi fått hjälp hemma. Vi har flyttat två rödavinbärsbuskar, en krusbärsbuske, flyttat flera stora tunga stenar, fyllt i en massa gropar med jord och klippt gräsmattan. Under tiden hade vi barnvakt -det går ju inte att jobba så snabbt annars. Mina föräldrar har åkt iväg hemåt, så nu ska vi förbereda oss inför veckan. Rickard ska på kurs måndag till torsdag, Evelyn ska ha barnvakt på dagarna och i nuläget vet jag inte så mycket om hur dagarna ser ut, vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej underbara du!

Tack för senast, det var såå trevligt! Ni är verkligen fantastiska människor ska ni veta :)

Hoppas denna vecka går lika bra som första (om inte bättre kanske?)

kram från oss!!

2009-05-25 @ 20:45:41
URL: http://annasmirakel.blogspot.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback