VAB

Idag är första gången som jag är hemma från mitt nya jobb. Jag är hemma för vård av sjukt barn. Vår lilla älsklings skatt var inte alls särskilt pigg igår kväll när jag kom hem från jobbet. Hon tempade 39,7 -hon har aldrig haft så hög feber förut. Hon har bara varit sjukt en gång tidigare och det var ju när vi var i Thailand för ett halvår sedan, fast då hade hon aldrig så hög feber som hon haft nu senaste dygnet.

Jag har rävsovit hela natten, tror egentligen knappt att jag har sovit alls, jag har legat och lyssnat på Evelyns andetag. Jag var uppe igen vid halvfem, då hade tempen stigit till 40,2. Hon fick mer alvedon för babysar, en flaska välling och somnade om.

Jag har ringt Lillemor, vår BVC sköterska, tänkte be om lite råd och fråga vad det kan tänkas bero på. Vi har funderat på nya tänder, för hon har ju även varit lite risig i magen senaste två veckorna. Men som sagt, jag vet inte, man blir så nojig också när det gäller det absolut dyrbaraste man har. Det är nog mycket för att lugna mig själv som jag vill prata lite med Lillemor.

Även om mitt lilla hjärta har feber (fortfarande över 38 trots alvedon), så har hon fått i sig en smarrig Danonino yoghurt med jordgubbssmak och druckit mjölk. Hon går runt med sin bil och pusslar med djurpusslet. Jag tycker hon är duktig och vid gott mod trots att hon är sjuk. Hon är inte gnällig än eller ledsen, mest mysig och vill sitta i knät och gosa mellan lekturerna på golvet.



Jag ska komma ihåg att ringa Försäkringskassan också, för att anmäla att jag är hemma.

Snart väntar lite frukost på mommy. En kopp morgonkaffe skulle inte sitta helt fel efter en relativt sömnlös natt.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback