Det årliga kräftfisket

I fredags åkte vi ner till Katrineholm. Det var dags för det årliga kräftfisket. Vi blev lite sena, så vi började med middag -burarna var redan ilagda. Vid elvatiden på kvällen åkte vi ut till båten och vittjade burarna första gången. Det var riktigt bra med kräftor, många små men också en hel del stora & fina. Det var kyligt i luften, men månklart och med andra ord en mycket vacker natt.

  

Lördagen bjöd på en tur till lingonskogen. Jag, mormor och Evelyn åkte ut och gick på en skogspromenad. Vi hittade en del lingon, det var inte kanonmycket, men jag fyllde en hink iaf.

     

  

Rickard hade storrengöring av bilen som blev som ny, jättefin verkligen. Så skönt att ha en nystädad och tvättad bil. Vi spelade ett parti Rummikub, drack en öl och smarrade ostbågar på eftermiddagen. Kvällens middag var baconinlindad kycklingfilé, klyftpotatis, basilikakräm, sallad och ett par glas rött. Till efterrätt hade jag gjort en Tarte tatin med äpplen, råsocker, kanel och vanilj. Till detta en hemmagjord rårörd vaniljkräm -fantastiskt gott! Sen var vissa uppenbarligen tröttare än andra...

     

     

På söndagen tränade jag och Rickard styrketräning i källaren, det blev ett par minuter på crosstrainern också. Nu kan jag tala om att jag har jordens träningsvärk -baksidan av det hela?! Vi storhandlade innan vi åkte från Katrineholm. Sen gjorde vi ett stopp på Pizzeria Parma i Sundbyberg innan vi åkte sista biten hem. Jag åt Fettucinie al pollo, mycket gott. Evelyn fick en barnportion lasange och äppeljuice som gick hem! Efteråt blev hon bjuden på glass. Vi fick med oss en doggybag hem eftersom varken jag eller Evelyn åt upp maten.

  


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback