Sedans sistens

Vi har gjort en hel del sedan jag skrev ett inlägg sist. Jag har verkligen noll lust att blogga när jag jobbar mycket. Men nu har jag gått ner i tid, jobbar numera 75% och det är helt fantastiskt. Plånboken värker visserligen lite -den delen känns bra sur, men det är värt varenda krona att få vara hemma och pyssla och mysa med vår lilla skatt.

Förra helgen var vi i Vagnhärad på farfars lantställe Kattskär. Strålande vackert väder var det! Vi fiskade kräftor, grillade (kanske årets sista grillning?!) och hade mycket trevligt. Vi fick med oss kräftorna hem, så det var kräftkok här förra veckan.

     

  

  




I lördags var det Lidingöloppet och Rickard var där och sprang. Jag och Evelyn är trogna supportrar som är med och hejjar. Vi hade packat vagnen full med fika och leksaker, så det traskades fram och tillbaka mellan start och mål för att se alltihopa. Jag var så stolt när han kom i mål, han sprang på 2 timmar och 49 minuter, kanon!! *Still proud!* Vi var rätt slut när vi väl kom hem hela familjen, så det blev varsin gorgonzola pizza och lite annat mums på kvällen.

Igår hade vi stor röj i förrådet. Jag har letat som en tok efter mitt duntäcke och hittade det tillslut i en av alla kartongerna. Det blev bra ordning, så nu är det okej ett par månader till. Jag vet inte hur många maskiner jag har tvättat senaste dagarna, men det blev ytterligare några efter städet igår.

Nu sover lillan i vagnen på altanen. Jag ska leta fram ett bra recept, jag tog upp högrev ur frysen igår. Funderar på att göra dillkött, jag kommer inte ihåg sist jag åt det.

Till helgen blir det resa till mina föräldrar. Vi ska ha årliga kräftskivan hos dem. Det blev två kräftisar för oss i år! Jag jobbar onsdag, torsdag och fredag, så när jag kommer hem på fredag eftermiddag bär det av neråt Katrineholm.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback