Gott & blandat

Jag har verkligen inte varit aktiv med bloggen senaste månaderna, men när jag väl kommer mig för tycker jag att det är superroligt. Tänkte att jag skulle bjuda på kort från senaste tiden.

Vi börjar med lite bilder från vår fjällensemestervecka i Tandådalen

        

      

     


Här är från påskafton hemma hos oss

     


För någon veckan sedan bakade jag en fantastiskt god annanaspaj -en inspiration från söta Anna.
Det är något jag rekommenderar starkt, för den är helt underbar.

  

Här kommer receptet

Ingredisenser
Pajdeg
125gr smör
1dl strösocker
3dl vetemjöl
2tsk bakpulver

Fyllning
2dl cremé fraiche
½dl strösocker
2 ägg
1 färsk vaniljstång
2st burkar krossad annanas

Gör så här:
1) Smält smöret i en kastrull, låt det svalna. Rör ihop de torra ingredienserna i en skål, vänd ner i smöret till en jämn deg. Tryck ut degen i en pajform.

2) Låt annanasen rinna av i en sil. Blanda cremé fraiche, strösocker, ägg och urskrapade frön från vaniljstången i en skål. Vänd till sist ner annanasen.

3) Fyll pajskalet och grädda mitt i ugnen i 175 grader i 35 minuter eller till pajen stannat och fått lite färg.

Servera med krämig vaniljglass eller lättvispad grädde

Det är gott med annanaspaj mamma!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Gumman!



Kul att du skrivit, jag är likadan, skriver inte mycket längre men det är kul när jag väl gör det. =)



Mysigt ni verkar haft det i fjällen och under påsken. Är det vardag nu igen eller? Jobb? friska?



Här är det bra, mycket med bröllopsplanering nu.:) Det närmar sig.

Ha det gott! Kramar

2010-04-20 @ 11:16:41
URL: http://www.metrobloggen.se/8508

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback