Vardagen har kommit åter

I förrgår började jag arbeta igen efter min superhärliga sommarsemester på nästan 6 veckor. Jag hade grym jobbångest ett par dagar innan och för att inte tala om tisdagen när jag åkte dit. Men det gick ganska bra, kommer man väl dit och börjar så är man ju igång igen. Det kommer ta ett tag att komma in i vanliga rutiner igen, nu är jag hemma omkring halv elva på kvällarna om jag jobbar kväll och ska upp strax före fem på morgnarna. Det blir lite slitigt, men inte så mycket man kan påverka.

Det blir en händelserik höst för familjen. Om en knapp vecka fixar vi det sista med banken och alla papper för huset, på onsdag klockan 09:30 får vi nycklarna till våran nya villa!! Som vi längtar!

Något som gnager oss just nu är att vi fortfarande inte har fått någon dagisplats till Evelyn. Vi har sagt upp vår nuvarande, men har den endå till vårt förfogande tom sista veckan i oktober. Vi hoppas verkligen ha fått en annan plats innan dess. Det blir mycket pendla annars mellan två olika boenden.

De flesta av våra tankar är numera och renoverar i nya huset, det fyller våra dagar maximalt med alla ideér som vi kläcker fram.

Idag är en ledig dag för mig och Evelyn. Lika bra det, för Evelyn är lite hängig (vad annars efter att precis ha börjat dagis igen) snorig och nysig. En annan känner också av något som kan vara en begynnande förkylning, men man kan ju hoppas att den inte bryter ut.

Kvällen bjuder på en fixarkväll på dagis, men jag känner mig osäker på om Evelyn orkar med det faktiskt. En liten stund kanske, men det är bra om hon orkar gå imorgon också med tanke på att både jag och Rickard jobbar.

Jag har tänkt uppdatera bloggen med en hel drös med sommarfoton, vi får dock se när tiden och inspirationen sätter i. Vi bjuder på ett familjefoto från våran pool på Kreta, här badar Evelyn och lekar med sina hinkar!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej raring! Hoppas att ni har haft en bra semester! Om 6 dagar åker vi till Cypern, ska bli såå härligt!

Ser fram emot en massa bilder som du förhoppningsvis SNART lägger upp på bloggen ;)



Var rädd om dig!

Många kramar!

2010-08-28 @ 22:50:22
URL: http://www.giblogg.se
Postat av: Madde

Mysig bild.



Spanar runt på fler som föräldrabloggar och använder bloglovin. Hoppas du/ni får en fin dag :)

2010-10-04 @ 10:53:41
URL: http://www.saramadeleine.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback