Sjuk

Från att ha klarat oss ganska bra hela familjen, i princip sedan vi flyttade till Märsta, har vi nu kommit in i ett riktigt hjul av sjukdagar. Så tråkigt, men går inte att göra så mycket åt. Vi började för ett par veckor sedan med magsjuka. Usch och blä, men när den var över var vi på jobb och dagis ett par dagar. Sedan blev Evelyn dunderförkyld. Hosta, snorig, feber, ögoninflammation. Vi löste det med lite barnvakt från morbror en dag och sen var Rickard hemma. Det är typiskt när barnet blir friskt så insjuknar föräldrarna. Rickard först och sedan jag. Själv har jag varit förkyld i en vecka nu. Hosta, snuva, feber, huvudvärk, ögoninflammation -tja, allmänt dassig känner man sig kan jag säga.

Jag väntar mest på att det ska gå över men inatt har jag sovit två timmar, hostan och mina rinnande ögon har hållit mig vaken, så detta tar nog ett par dar till iaf.

Evelyn har börjat sitt nya dagis, hon trivs riktigt bra hittills och det känns bra. Rickard har fått ta mycket av inskolningen eftersom en annan är däckad.

Då det är längesen jag skrev har vi heller inte tillkännagivit att Evelyn ska få ett syskon till hösten, i slutet av september närmare bestämt. Det känns helt underbart och vi längtar med spänning efter nästa lilla pyre. Jag mår allt annat än prima, men hankar mig fram så gått det går. Jag kan säga att senaste veckans krasslighet drar ner både humör och tålamod än mer än vanligt, men så är det.

Nu är lillskatten på dagis och jag ska dra en filt över mig i soffan. En kopp thé skulle sitta fint också, förhoppningsvis lindrar den halsen också :o)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åhhh så roligt. Grattis!!! =D

2011-04-07 @ 14:47:13
URL: http://www.giblogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback