Fika

Det är knappt 3,5 timmar sedan frukost och jag kan göra vad som helst för att bota min tomma, knorrande mage. "Ge mig mat!" säger den. Högt och ljudligt. Jag är numera i den fasen att jag är sugen på allt och hela tiden. Fast ändå inte, för när jag går femtioelfte inspektionsrundan i såväl skafferi som kylskåp konstaterar jag alltid att det är tomt. Tomt på något som passar mig alltså. Jag är nog vad man skulle kunna kalla sjukligt sugen, men svår att göra till lags. Hur hungrig jag än är, har jag ingen aning om vad jag vill ha. Dagens ilandsproblem, helt klart!

Jag har en kopp thé framför mig och ett par digestivekex, det får duga för nu. Jag får hålla ut till tolv då det blir lunch. Rester, men de måste också gå åt. Kokt potatis och dillkött.

Jag försöker skingra tankarna med något som inte ska få mig att gå en ny tur till kylskåpet. Så jag tittar efter lite fynd på nätet. Mest intressant är nog lite nya prylar från GreenGate. Några nya skedar och skålar surrar i mitt huvud, liksom någon ny brödkorgsduk och kanske en prickig pajform.

Jag har även hittat en tavelhylla som jag funderar på att sätta upp. Dock vet jag inte om det är min grej att plocka fram skruvdragaren nu när jag är själv. Rickard brukar bli lite suspekt när jag har snickrat på egen hand och talar om det efteråt. Undrar vad det kan bero på?!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback