Just nu i vårat köksfönster

En snörvelförkylning har satt sina klor i mig. Dock är det inte tillräckligt för att få mig iväg till apoteket och införskaffa nya nässpray än. Hoppas det ger med sig.

Idag är Evelyn på dagis mellan 9-14. Det är så roligt för henne att få komma och leka med de andra barnen. Själv har jag storhandlat för veckan. Vi får nämligen främmande av mormor och morbror i helgen!

Jag passade även på att ta en tur till leksaksbutiken i centrum, då de har 50% i hela butiken. Snacka om att kunna göra bra affärer! Leksaker är löjligt dyrt, tycker jag. Det blev en ny Skrållan-docka till Evelyn och en massa prytlar till köket hennes.

I vårat köksfönster hänger numera den nya vårgardinen. En vit hissgardin med texten amour vincit omnia, betyder ungefär kärleken övervinner allt (tror jag). Vi ska satsa på vitt nu har vi enats om. Det blir för intensivt annars, färgerna skär sig om man mixtrar för mycket. Vitt & grönt (som i växer och blommor). Vi köpte också en vit miniorkidé för ett par veckor sedan, eftersom Evelyn smulat sönder vår förra.. :o)


Jag har varit ledig i tre dagar, helt underbara dagar ska jag säga och välbehövliga. Det tar all min energi att sitta och pendla själv till jobbet just nu, långa resor och långa dagar. Hoppas på ljusare tider nu med lite gröna vårlöv och snödroppar som slår ut i vårsolen.

Kvällen bjuder familjen på stekt fläsk med löksås och kokt potatis. En husmansfavorit i vårat hus! Vi jobbar på med vår renovering och för varje dag som går, växer vår nya övervåning fram lite mer.

Hoppas alla har en riktigt mysig dag! Nu ska jag hämta hem min lilla pärla!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sandra, jag vill se massa bilder på erat huuuus!!! Okej?? Bra! =D

Puss på dig!

2011-02-17 @ 17:38:58
URL: http://www.giblogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback