2011-11-11 ~what a special day

Hej igen efter ett ganska så långt uppehåll.IIdag är en speciell dag, många sliter i kyrkorna för att få gifta sig tex, just för att få ett sådant datum för sin speciella dag. Själv tycker jag att det är innehåller i dagen som spelar roll -mer än datuemt. Men det är jag det. 

Jag har längtat efter att få uppdatera bloggen men vi har verkligen haft otur med vår dator. Som jag skrivit många gånger förut så har den krånglat ordentligt med jämna mellanrum. Nu tröttnade vi och resultatet blev helt enkelt en ny ;o) Så med hopp om att denna kommer funka så mycket bättre, inspireras jag till att blogga ordentligt med bilder och en massa annat smått och gott.

Kan bara nämna några saker som kommer att komma, nämligen vår 1åriga bröllopsdag som firades 30 oktober, Alvin blev 1 månad 2/11. Nu väntar en hel del renovering av huset igen när lillkotten har kommit ut. Jag ska försöka fota ordentligt här hemma så att det syns vad vi gör och har gjort. För tillfället blev det bara en snabbvisit här, jag ska strax åka till dagis och hämta Evelyn, Alvin försöker sova men är lite svårvaggad just idag.

Han har växt ordentligt sedan han föddes. Igår vägde han 5070gram och vid kontrollen för fyra veckor var han 56,5cm lång. Vår lilla prins, han växer och blir stor!

Idag är det fredag och det innebär fredagsmys. Jag har precis blivit klar med efterrätten limepannacotta. Jag kommer att göra en matpaj med kyckling, curry, paprika och mozzarella. Till det en trevlig sallad och kanske något bröd -har inte bestämt riktigt än. Sen ska jag titta på Idol för första gången sedan Alvin föddes, har inte sett en enda gång sedan dess, men jag minns inte varför. Ska bli intressant att se vilka som är kvar.

På återseende ganska snart, jag ska leta upp lite kablar så att jag kan föra över bilderna till datorn bara.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Kul med lite uppdatering! Ser fram emot lite bilder!

2011-11-13 @ 19:01:59

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback