BF +4, nu blir det en oktoberbebis

September har passerat, det blev ingen septemberbebis här inte, den verkar trivas alltför bra i magen. Istället ser vi nu fram emot att motta vårat lilla underverk i början av oktober. Jag är numera stor, tjock och supersvullen i benen (ingen nyhet för någon iofs) och känner mig inte som någon vacker syn direkt om man säger så... Men vad gör väl det?! Jag prövade precis ett par höststövlar som jag fått hem, något jag tänkte ta lååånga promenader i sen när magen är borta och jag kan gå längre sträckor än 400 meter. Skrattretande nog fick jag inte på mig dem -behöver knappast säga vad det beror på... Foten var lagom iaf, så långt kom jag, men det finns inte en tillstymmelse till att jag skulle få upp den över vaden, så surt. Skitsamma, den kommer passa om ett tag.

Jag har nu på morgonen gjort vad jag skulle kalla fynd. Jag har klickat hem ett par härliga vinterstövlar åt mig själv och ett par åt Evelyn. Förra året när vi var på något kallt och eländigt ställe -minns inte vart, så såg jag ett par stövlar som jag blev upp över öronen i och nu har jag äntligen hittat ett par själv! Lycka i en liten ask!!

 
Jag tycker själv att jag har gjort klipp! Timberlandstöveln till mig för ca halvapriset, men visst inte gratis, går ändå på en tusing. Det som får mig att känna att det är okej är ändå att jag aldrig någonsin har haft ett par riktigt varma, sköna, vattentäta vinterstövlar förut. Hoppas verkligen jag blir nöjd med dessa och att de håller mina kalla fossingar torra och glada över vintern.

Likaså Evelyns Moomin valley stövlar blev det ett riktigt bra pris på, för omkring fyrahundra blir de våra. Förra årets känga kostade nästan det dubbla. Är det inte sjukt vad skor och kängor till barn ska vara dyrt?! Sjukligt dyrt, man måste ju nästan köpa nya varje år ändå eftersom de rackarna växer så fort. Inte en föräldraplånboks bästa vän direkt. Men nu känner jag mig ändå nöjd med detta!

Vår lilla sockertopp är på lördagsgympa med pappa nu, själv orkade jag inte följa med faktiskt. Jag får förbereda lite lunch istället och ligga på soffan och vila emellanåt. Igår blev faktiskt hela huset städat också tack vare en gemensam ansträngning. Känns skönt att komma in och det doftar såpa.

Ha en fin lördag allesammans, vi njuter av den fina hösten här i Märsta. Strålande höstsol från en klarblå himmel, löv som numera ses i alla möjliga färger och 14 sköna grader ute!


Kommentarer
Postat av: Janni

Ååh kära du.. vet precis hur det känns att gå över. Själv gick jag över 8 dagar med Lilly, men det startade på natten den 7:e dagen. Det är så segt och det känns aldrig som bebisen ska komma. Man börjar liksom ge upp till slut. Och allas tjat är nästan det värsta även om man mitt upp i alla hormoner VET att dom bara vill väl.

Gå och köp dig en box med din favvoserie eller något, det gjorde jag och då jävlar kom hon :) När jag slappnade av..! haha

Kram och lycka till!

2011-10-01 @ 13:00:02
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Timberlandstövlarna är de bästa vinterskor jag någonsin ägt. Jag är frälst sedan hösten 2006!

2012-03-29 @ 15:52:04
URL: http://amazing.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback