39+2

Mamma: Det är bloggning via mobilen som testas...

Jag är så less.. På att inte ha något att göra eller på att inte orka göra något. Ungefär samma sak, men i slutändan tråkigt. Evelyn är på dagis, hon är i gruppen hararna på dagis och idag är de ute på stora gården och busar. Hon älskar verkligen sitt (numera inte längre nya) dagis!

I helgen storstädade vi huset, det behöver dammsugas igen och vilken lust man har att dra fram den då. Kanske blir framåt kvällen, hellre en torsdag än en fredag :o) Tvättstugan är tvättfri, vilket känns bra. Endast lite nytvättad och vikt tvätt ligger på bänken, så på den fronten känns det bra.

Det mesta är nog färdigt, man förbereder verkligen inte lika intensivt för andra barnet, det mest hänger på. Jag var och köpte en höstoverall häromdagen, det är ändå bra kyligt ute vissa dagar.

Man väntar i 40 veckor på att komma vidare, till nästa vecka, nästa månad och tycker ändå någonstans att det går ganska fort, men det är fantastiskt vad långsamt det alltid tycks gå på slutet. Mest för att man väntar på bebisen, man är trött på att vara så förbannat osmidig och alla frågor om det inte är något på gång än. Jag blir så less.. Den som väntar mest är med största sannolikhet jag. Bebisen kommer när den kommer och det lär ju inte gå någon obemärkt förbi. Mamma sa häromdagen att man frågar i största välmening, jag vet att det är så, men det stressar mig mer än det hjälper. Tack till alla som tänker på oss och vill väl, ni är underbara! Många vet nog också att hormonerna inte alltid gör en till en ängel (inte mig iaf) :o)

Får se vad dagen bjuder på som sagt, just nu skulle jag vara lycklig om det fanns nygräddade kanelbullar i köket, men så är det tyvärr inte. På återseende snart!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh jag vet hur det känns! Jag gick över 13 dagar med David och faaaan rent ut sagt vad trött man är på alla frågor om bebisen inte kommit än? -nej det ser du väl för f*n att den inte gjort! :-) Ush, det är tungt sista tiden! Skönt dock att du får lite egentid när Evelyn är på dagis. Du får passa på att ta fikor med kompisarna när du får möjlighet och beklaga dig lite grann, det brukar hjälpa! Jag hade gärna kommit över på en fika om jag kunde trolla! Kramar

2011-09-22 @ 11:49:56

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback