Lunch på stående fot

Pysslet med dopet fortsätter. Idag har jag varit och hämtat nyckeln till församlingshemmet, så ikväll kan vi åka dit och kolla lite och ställa ut lite bord. Jag hann även med en snabbrunda i affären med lite färskvaror till smörgåstårtorna. Finaste Anna och Alice följde med oss hem och höll oss sällskap över lite kaffe. Sååå välbehövligt att ses igen efter påsken!

Dopklänningen är nu tvättad och hänger på "dropptork" i tvättstugan. Lunchen är intagen i farten och nu tänkte jag hinna slänga igång en tvättmaskin till innan det är dags att väcka Alvin och hämta hem Evelyn från dagis.

Kvällen bjuder på en hederlig spagetti bolognese, allt för att det ska gå så smidigt som möjligt. Utöver sedvanliga familjepunkter ska vi även göra rörorna till smörgåstårtorna, fyllningarna till tårtorna, en extra tårta (om de två första slukas.. ) tårtdekorationer och pressande med strykjärn på våra kläder. Just nu känns det som om det är väldigt lång tid tills jag får ta natt och släcka lampan -men det är så roligt att få fixa med det här. Angenäma bekymmer och terapiarbete för själen -me like it!

Kommentarer
Postat av: dite

hoppas att du har en toppen dag sötis :D

2012-04-28 @ 01:11:36
URL: http://afroditeedreflo.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback