Frukost och lunch -viktiga delar av dagen

För att få igång en bra förbränning och samtidigt hålla sig mätt är det viktigt att få med alla mål man har tänkt sig under dagen. Jag började morgonen med en tallrik fiberhavregrynsgröt med skivad banan, kanel och lättmjölk. Det blev även en grov smörgås med skinka och gurka. Jag står mig väldigt bra på grötfrukost -rekommenderas varmt om man tycker om gröt :o)

Vi åt en lättlunch bestående av ostomelett med grönsallad. Allt enligt viktväktarnas koncept. Jag har en massa gamla böcker och följer det något äldre programmet. När jag droppade i vikt efter Evelyn bytte de program när jag hade 3 kilo kvar till målvikt. Jag vet inte om jag inte riktigt fattade det nya, men jag började iaf gå upp i vikt igen när jag följde det. Alltså, jag håller mig till gammalt och beprövat material.

Ostomelett (6 p/port)
2 ägg
1 msk vatten
Salt & grovmalen svartpeppar
Flytande margarin
2 st Cocktailtomater
½ rödlök
2 skivor stark ost

Görs så här
Vispa samman ägg, vatten och kryddor. Hetta upp en stekpanna och häll i smeten. När smeten stagnerat något lägg på ost, skivade cocktailtomater och hackad rödlök. Vänd över den "tomma" sidan av omeletten. Stek en kort stund till för att få osten att smälta lite. Servera med grönsallad.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback