Minus igen, så himla skönt!

Ny vecka, ny "ställa sig på vågen-dag". Minus 1,1kg den här veckan också. Fantastiskt skönt! Nu börjar jag känna av det allt mer. De förhatliga handtagen i sidorna börjar ge med sig, även om de fortfarande finns kvar.

En av mina största bovar vad gäller mat (förutom fika och sånt alltså) är faktiskt frukosten. Jag tillhör tydligen kategorin vi som kan äta hur mycket som helst till frukost. Jag har svårt att begräna intaget. Därför har jag nu under ett par veckors tid försökt hitta min ideal-frukost, något jag vet att jag står mig på fram till mellis och lunch, och som innehåller ett lagom antal points.

Min frukost brukar bestå av

- 1 hallonsmoothie, en kopp kaffe, 1 ägg, 1 knäckesmörgås med mjukost och grönsaker, ½ frukt (oftast äpple).
Eller...
- Havregrynsgröt med ½ banan, kanel och lättmjölk + 1 knäckesmörgås med mjukost och grönsaker, en kopp kaffe.

Det börjar bli dags att ta sig an nästa steg. Motion. Inte min bästakompis direkt, men jag vet ju hur bra man mår om man får röra på sig. Crosstrainern är framflyttad i källaren och jag ska stå på den en sväng ikväll hade jag tänkt. Detta är något jag behöver väldigt mycket stöd och uppmuntran ikring, annars lägger jag av. Det är helt enkelt inte något jag ser nåt roligt i, just nu är det bara oerhört tungt och segt att ens tänka tanken att börja komma igång -till stor del för att kroppen fortfarande är så tung. Hejja, hejja!!

Totalt 4,2kg borta och det betyder att 8st smörpaket försvunnit! Är det inte underbart, så säg?!!

         
      


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback