...och så var det ju det här med vikten (igen)

Jag har fött ett barn till och har därmed en herrans massa extrakilon som släpar med en vart man än går. Med Evelyn gick jag upp 24kg och med lilla Alvin ytterligare +1, så räkna till 25kg ca. Fy vad tråkigt det är, men man har ju fått det finaste som går att få till följd av detta. Hur som är det iaf mindre roligt när eländet ska bort igen. Men, det gick ju förra gången och det ska gå igen.

Första veckan av god kosthållning ligger bakom mig. Två veckor före jul började jag men fick sedan världens mjölkstockning (för andra gången med Alvin). Jag hade hög feber, frossade och svettades om vartannat och hade rysligt ont. Pga detta kom jag lite ur gängorna med maten (dålig ursäkt kanske -men det är den bästa jag har), men nu är vi back on track igen.

Sedan jul visar vågen på -2kg, det känns fantastiskt!! Inget gör mig gladare i själen just nu än att komma tillbaka till sig själv igen. Så nu behöver jag en massa pepp och glada hejjarramsor inför kommande vecka så att det rasar ordentligt.

Det är alltid lite knepigt innan man helt har kommit in i något. Så just nu försöker jag få med alla mål så som frukost, mellis, lunch, mellis och middag. Jag blir ett irriterat monster om jag är hungrig, så det här med mellis är nog A och O för mig.

Dagens frukost blev en smörgås (lingongrova) med åhusskinka, gurka och en kopp kaffe. Jag är rysligt trött om morgnarna just nu, så ibland är engagemanget noll vad gäller min egen frulle. Det tär på att somna sent och sedan mata Alvin på nätterna. Men allt går och nu är jag uppe, så nu går det bra.

För att demonstrera hur mycket som jag tappat i vikt ska jag följa min vän Jennys tips med smörpaketsräkning. Det känns så mycket mer konkret att se det i rent fett. Så här har ni minus 2 kilo i smör!!


        

        


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback