Delmål 1 är numera uppnått!

Efter att senaste veckorna kämpa med den förba**ade vikten, som mer eller mindre har stått stilla, har jag nu fått utdelning för mitt ihärdiga kämpande. Idag har jag nått mitt första delmål, att ta bort 10% av min startvikt. Det känns väldigt skönt att se resultat på vågen. Jag har bekymmer med lederna och det har blivit lite bättre nu när jag är lättare, så jag ser fram emot att tappa mer i vikt för att mina leder ska må än bättre. En annan sak är att jag nu också har kommit under min inskrivningsvikt med Alvin. När jag vägde in mig på MVC i mars förra året, vägde jag ett par hekto mer än vad jag gör idag. Underbart!

Se här: -8kg i rent smör!






Jag funderar lite över vad jag ska ha som nästa delmål och det kommer handla om 3kg intervall, allt för att det ska kännas uppnåeligt. Jag har fortfarande långt kvar till målvikt, men skam den som ger sig!

Jag ska också tänka ut något som jag vill unna mig. Som en "grattis till framgången och kämpa vidare"-present till mig själv och min familj som stöttar mig i ur och skur. Ni ska veta hur mycket jag ältar detta vissa dagar, man behöver grymt mycket uppmuntran och pepp-talk från sina nära.

Träning är något som jag inte har varit nåt stort fan av, nånsin. Men jag inser att jag måste, dels för att nå slutmålet och dels för att behålla hälsan. Så vi kämpar på med den biten också, crosstrainer kombinerat med olika plankanövningar och styrketräning. Det sitter fortfarande så långt inne att träna, men jag bestämmer mig och så kör jag. Det finns inga alternativ.

Den här förmiddagen har bjussat på en hel del samtal som jag var tvungen att ringa, himla tråkigt för barnens skull, men man har inte alltid så mycket alternativ. Nu ser vi fram emot en härlig fredag, bra start på helgen, en massa fredagsmys och gos med mina underbara barn!


Kommentarer
Postat av: mamma

Du är sååå duktig! Kämpa på, du når dit du vill, det vet jag!



Kram

mamma

2012-03-02 @ 18:58:15

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback