Planerar för Alvins dop ♥

Just nu går min hjärna på högvarv, eller så fort den kan gå i förkylningstempo. Jag håller på att planera lilla Alvins dop och det upptar det mesta av min lediga tid just nu. Det blir ju inte mycket sådan när man har hand om barnen, så jag väljer mina tillfällen att fundera. Nu på förmiddagen har jag funderat över doptårta och klickat hem en hel del prylar från kakburken.se Jag ska provbaka en påsktårta tänkte jag, så att vi får en uppfattning om hur den kommer att bli. Spännande!!

Dopkorten har levererats via postverket och borde komma fram vilken dag som helst. Servetter är beställda, kyrkan bokad, församlingshemmet bokat. Dopklänningen ska tas fram och studeras, bandet klippas till. Trots att det är mycket att ordna, så känns det lugnare och mer strukturerat den här gången. Kanske för att jag ordnat dop en gång förut och därmed har lite med i bagaget?! Hur som, kul ska det bli, hoppas att så många som möjligt kan komma av våra inbjudna gäster.

Annars går dagarna fort. Just nu avlöser förkylningarna varandra tillsammans med sviter av ögoninflammation. Men jag tror och hoppas att det sistnämnda är över för den här gången. Nu vankas det mig en snabb kopp kaffe på stående fot innan det är dags att hämta hem lillsnuttan från dagis.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback