Äntligen vår!

Nu verkar det som om våren har kommit för att stanna. De två senaste dagarna har varit riktigt sköna. Jag har inte riktigt hängt med, utan är i ett drömvaket tillstånd känns det som. Sover inte, är inte riktigt vaken heller, disträ liksom. Jag vet inte vad det är, jag hänger inte riktigt med just nu. Kanske en kombination av att man väntat så länge på sol och värme + hushållsarbete i kombination med husrenovering → trött småbarnsförälder som behöver få lite vardagslyx i form av att få bara vara med de närmsta. Jag känner ofta dåligt samvete över allt som man någonstans förväntas vara med på. Det är ju bara att inse att energin inte räcker till allt. Just nu laddar jag för kosläppet i Uppsala imorgon. Det blir en ganska tidig morgon för att vara en lördag. Farmor ska följa med också, hoppas på fint väder och en riktigt trevlig förmiddag i gröngräset!

Ibland inser jag att jag är lite butter att lyssna på, tänk om man kunde trolla. Det är enkelt vad jag skulle trolla fram: tid och pengar! Tänk vad mycket det skulle lösa, konstigt nog är det förmodligen vad de flesta önskar sig. Lustigt att man aldrig har tillräckligt av dessa varor.

Jag funderar på vad vi ska fylla förmiddagen med. Jag har hunnit grundmåla våra reglar till klädkammaren, frukosten är intagen och barnen leker just nu. Evelyn är lite svårflörtad just nu. Det är inte så mycket som går hem i lekväg. Jag tror vi ska svänga ihop några muffinsar, så har hon lite att göra ett tag. Då kan vi bjuda Alice och Felicia på fika efter lunch.

Våra fina barn!

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback