Nytt jobb

Det har hänt mycket hos oss de senaste månaderna -det vet ni ju redan. Mitt nuvarande arbete passar numera inte in i vår nya vardag, där tider och rutiner är A och O för att det ska gå ihop. Jag har fått en heltidstjänst Birgittagården i Rimbo. Det innebär dagtid till största delen, en helg på sex veckor och någon enstaka kväll (till 19:00). Det är halva resvägen och halva restiden, så det känns bra. Jag tycker det är trist att lämna mina fina arbetskollegor på 4:an i Norrtälje, men det är bara att inse sina begränsningar och att familjen har andra behov just nu. Som förälder förändras planerna och allt som gynnar familjen sätts i det främsta rummet.

Så, den 15 oktober, börjar jag mitt nya jobb! Det ska bli spännande och känns både pirrigt och skojigt. Det är något nytt och det ska bli intressant att se hur det blir.

På torsdag ska jag och Alvino iväg till 4:an för att fika med kollegorna. Imorgon vankas ettårskontroll, lite i förtid. Sen har nästan den här veckan också gått, man undrar dagligen vart 17 tiden faktiskt tar vägen..

Om en stund kommer maken min hem, då vankas det middag: Pernillas laxgryta -mycket gott, kan varmt rekommenderas! Lite fix i Alvins rum till kvällen, följt av styrketräningspass för moi. Happy day!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback